bol plus.png

DOORLOPENDE LEERLIJN

In samenwerking met docenten van diverse scholen werken wij WHY uit tot een doorlopende leerlijn

Naast WHY Basics voor de onderbouw, ontwikkelen we verschillende WHY-modules voor de leerjaren 3 tot en met 6 (vmbo, havo en vwo).

Als we klaar zijn, bestaat de WHY-methode uit diverse modules voor de vakgebieden burgerschap, levensbeschouwing, filosofie, persoonlijke ontwikkeling en maatschappijleer in onderlinge samenhang. Het materiaal van de huidige WHY Magazines wordt in de nieuwe modules verwerkt.

Hier vind je alle modules op een rij.

wolken_edited.png

WHY BASICS – basisvaardigheden en basiskennis voor levensoriëntatie
Acht thema’s voor leerjaar 1 en 2, waarin de leerlingen het leven leren bekijken met drie verschillende brillen: de burgerschapsbril, de levensbeschouwelijke bril en de filosofische bril. Het programma is sterk gericht op persoonlijke ontwikkeling.

WHY BELIEFS – levensbeschouwelijke stromingen en overtuigingen
Meerdere relevante thema’s voor leerjaar 3 rond wereldreligies en levensovertuigingen, benaderd vanuit de hedendaagse maatschappelijke realiteit.

WHY ISSUES – wereldproblemen van alle kanten bekeken
Vier grote maatschappelijke ontwikkelingen, waarin alle verschillende leerdomeinen aan bod komen. Met name bestemd voor havo/vwo vanaf leerjaar 3.

WHY CIVICS – hoe werkt de maatschappij
Een eenjarig burgerschapsprogramma voor leerjaar 4, waarin alle eindtermen van maatschappijleer op een speelse en praktische manier zijn verwerkt.

WHY CASES – levensoriëntatie in de praktijk
Een scala aan leermagazines voor de bovenbouw waarin allerlei praktische situaties en ontwikkelingen thematisch zijn uitgewerkt.

WHY CONCEPTS – begrippenapparaat WHY
Een digitaal naslagwerk met alle relevante begrippen binnen het vakgebied, waarmee de leerlingen zelfstandig kunnen werken op de achtergrond van alle modules.

parasol_edited.png

Benieuwd naar WHY? ​Vraag hier een proefpakket aan! We komen ook met plezier langs op school om een presentatie te verzorgen.

Nieuwsbref

ONTVANG HET