WHY MAGAZINE
bovenbouw
-
Leerlingen maken kennis met het thema in een interview met leeftijdgenoten
-
De artikelen starten altijd met een actuele casus
-
Leerlingen werken in hun eigen magazine, op de site staan filmpjes en artikelen
-
Leerlingen voeren opdrachten zelfstandig of in groepjes uit
-
Aan de hand van leerdoelen controleren leerlingen hun eigen leerproces
-
In de magazines is er aandacht voor het beroepenveld en loopbaanoriëntatie
-
WHY Magazine is rijkelijk geïllustreerd en aantrekkelijk vormgegeven
-
Docentenhandleidingen helpen je bij het voorbereiden van de lessen.
THEMA'S
Verschenen thema's:
Waar of niet
Er is meer
Vrijheid
ONDERSTEUNING
WHY Magazine biedt heel veel vrijheid voor jou als docent. Misschien werk je onze magazines van kaft tot kaft door. Misschien kies je een paar artikelen uit, of laat je je leerlingen kiezen. Maar misschien zou je juist wat meer houvast willen. Daarom bieden we per magazine handleidingen aan. Ook bieden we je extra ondersteuning bij bepaalde opdrachten of technieken. Download ze hier.
PRIJZEN
Je bestelt WHY Magazine via onderstaand formulier. Wil je graag overleggen over welke nummers je moet kiezen? Neem dan contact met ons op.
Prijzen per januari 2025 per leerling:
-
Jaarlicentie met 4 thema's + MyWhy-licentie €34,50
-
Jaarlicentie met 3 thema's + MyWhy-licentie €28,50
-
Jaarlicentie met 2 thema's + MyWhy-licentie €22,50
-
Jaarlicentie met 1 thema + MyWhy-licentie €16,50
Je kiest zelf van welke thema's je gebruikmaakt.
BEKIJK MATERIAAL
Nieuwsgierig naar hoe het materiaal van WHY Magazine eruitziet? Bekijk hieronder een preview!
mavo/vmbo-t
-
Veel beeld en illustraties
-
Ieder artikel start met een actuele casus
-
Duidelijke leerdoelen en controlevragen bij ieder artikel
-
Niveau en belevingswereld zijn aangepast aan de leerling
-
Begrippen in de tekst zijn gemarkeerd en terug te vinden in de begrippenlijst
-
Loopbaanoriëntatie: leerlingen maken kennis met mensen die vertellen over hun beroep
havo/vwo
-
Artikelen zijn verrijkt met verdiepende bronnen
-
Ieder artikel start met een actuele casus
-
Leerlingen kunnen zelfstandig aan de slag met de schriftelijke en digitale opdrachten
-
Leerlingen checken zelf of ze de leerdoelen behaald hebben
-
Begrippen in de tekst zijn gemarkeerd en terug te vinden in de begrippenlijst
-
Loopbaanoriëntatie: leerlingen maken kennis iemand die een relevant beroep heeft bij het thema